2017年5月21日 星期日

玻璃之情 鏡明玻璃


現年快近七十歲的他,當年唸完小學後便要在鏡明跟隨父親和店裡的師傅學藝。他沒有三頭六臂,卻精通書法、畫畫、中醫、跌打、裝修等等,堪稱樣樣皆能。陳漢興,鏡明「歷史博物館」第三代主理人,見證著上海街的起與落。

鏡明的歷史

九十年在上海街的歷史,寫著「鏡明」的大招牌高高的懸掛在店中央當眼的位置,再加上不同的山水、字畫、佛像等畫作掛滿兩邊牆壁,說鏡明是歷史博物館,真的一點也不為過。「鏡明由阿爺創立,舊舖喺依家嘅上海街360號,六十多年前因重建而搬到呢度。阿爺當年想做生意,喺一次喊欄買咗刻有鏡明呢個招牌,再請咗幾個師傅做玻璃,就係咁開始咗。」年「少」無知的筆者不知道原來當年窩打老道對開就是避風塘,因此水上人家成為了鏡明最主要的顧客。他們很喜歡題字在玻璃牌匾上用作送禮恭賀朋友新船入伙或舖頭開張。

上海街今昔

往昔的上海街繁華熱鬧,現今已被彌敦道取締。漁業式微,水上人亦不再以船為家,對鏡明的生意亦造成有一定的影響。「為咗生活,咩都要試下。阿爸試過租半邊舖出去俾人賣衫,當年香港成日制水,我哋就賣大木桶,仲有過年前會賣年花啦!」陳老闆對於爸爸在生意經營上的變通表示萬分敬佩。「依家主要係賣畫框相框,如果呢到唔係自己舖,真係會好難做。呢個舖係我哋咁多兄弟姊妹聚首一堂嘅地方,點都會守住佢唔會賣。」親情,永遠是無可取代的。

蘇富比名照

除了上海街悠久的歷史外,鏡明另一聞名之作就是一張四代同堂聚首的照片。2009年,這張照片在香港蘇富比拍賣會上賣出作慈善用途。溫馨的家庭照片,蘊藏著一家人齊齊整整並和洽相處的珍貴意義。照片成功的在拍賣會上賣出,更深的意義代表著親情在蘇富比買家的眼中得到了垂青和肯定。

陳老闆雖然時常謙稱自己讀書少,但掛在牆上的書法作品卻全出自老闆自己的手筆,筆者作為晚輩感到自愧不如。「唔好咁講,嗰陣學寫字喺要嚟搵食,後生仔做多啲、學多啲,將來得益嘅會係你自己。」一個人的文化修養從來跟讀書的多與少並沒有關係。「我相信唔係個個人都會願意同你哋傾計,我好希望能夠將上海街舊時嘅事同大家講下,咁先可以傳揚落去。」五十六分鐘的對話,筆者最感動就是這刻。

 
開業歷史 1927
業務 玻璃
地址  油麻地上海街111
電話 2384 4392

沒有留言:

張貼留言