2017年10月11日 星期三

養生之道 蓮生莊

筆者走進平凡的荃灣街市街街市,發現一間不平凡的小店。一般街市多賣蔬菜、肉類、水果和雜貨,給人的感覺都是亂髒髒的。然而,這間二十二號的地舖卻份外光鮮,讓人有煥然一新的感覺,它就是《蓮生莊》。店主Terry讀藝術出身,但因為家族曾做過中藥材的影響,自小對中藥便有一定的認識。七年前,Terry決定放棄專業,自己打本開藥材店。「 本身爸爸都係做中藥嘅,做咗四十幾年,不過佢嗰套就舊得滯啦,要打破自己嗰嗰框框先有突破……」

曾幾何時的樓上舖

當初的蓮生莊是一間樓上舖,為了讓客人知道小店的存在,Terry在宣傳推廣上下了不少功夫。「要自己親自派傳單都幾辛苦,一嚟日曬雨淋辛苦啦,二嚟就係自己設計嘅傳單,如果啲人睇都唔睇就丟咗,真係唔係幾好受。」除了派傳單外,他還會在網上出廣告做宣傳,但始終未有顯著成果。後來Terry 發現中藥這一行其實需要客人親自吃過覺得可信才會安心去買,於是便把樓上舖的蓮生莊拉回地面,把店搬進街市街街市內。「之後生意就好咗啲,不過你要習慣喺街市,因為以前慣咗喺office 做嘢,但而家就無冷氣,而且仲要接受地下污糟邋遢……」Terry笑說。

賣藥者言

不少商家都會用硫磺加工藥材,因為燻過硫磺的藥材有驅除蟲害的作用,讓其可以保存得更持久。可是,超標的藥材不但不能養生,反而會影響健康。「其實喺0.3克以下嘅情況下,硫磺係可以作為藥用……假如藥材真係有硫磺嘅話,用水洗過就應該無問題,只不過嗰陣味喺煲湯入面會帶有硫磺嘅酸味。」Terry 說,蓮生莊所賣的藥材都不含硫磺,讓這些天然無添加的藥材更能發揮藥用功效。「比如飲五劑藥,如果你藥材靚嘅話,可能飲兩、三劑就做到同樣嘅功效。」究竟天然的藥材和有硫磺加工過的藥材表面上有何分別?Terry以淮山作為一個例子。「原色淮山唔會咁白咁直嘅,而且煲咗湯之後會發大,但唔會有酸味。」天然的藥材賣相沒有加工過的吸引,如果是外貌協會的你,可能分分鐘會錯過天然藥材的「內在美」。

優化服務

為了有更專業的知識去經營蓮生莊,Terry當時便到香港浸會大學修讀中藥配劑文憑課程,一讀便讀了兩、三年。「中藥唔係好似中、英、數咁簡單,你背完讀完之後仲要keep住做先記得。」對於上一代的經營方式,Terry有不同的看法。「上一代的經驗當然好啦,因為佢哋要落手落腳去做,喺製藥方面會非常熟悉,但唯一嘅問題係佢地唔會同客人解釋清楚,有啲中醫就算你問佢嘢,佢可能會唔睬你。其實少少嘅改變,同客人解釋清楚,就已經令到個成個服務唔同晒。」店內三十多種湯包,都有標籤註明產品功效和用法,若果有疑難的話,Terry亦會一一為你解答,讓你安心選購。



開業歷史 2010
業務 藥材
地址  荃灣街市街街市地下22號舖
電話    5398 5904









-----------------------------------
各位喜歡筆為人知的朋友,
請你like & follow我們的Facebook Page
給筆為人知一點支持和鼓勵。😃
-----------------------------------






沒有留言:

張貼留言