2017年10月17日 星期二

根在觀塘 海記文具

哪一支原子筆比較好寫,哪一塊擦膠會擦得特別乾淨,哪一卷膠紙比較黏,這些看似簡單的問題,並不代表連鎖文具店的小職員可以給你一個滿意的答案。遇到這些難題,筆者誠意邀請你和海叔請教一下。今年已經七十八歲,人稱海叔,本名勞國坤,是觀塘海記文具的店主,在文具市場實戰超過四十年。因為裕民坊重建的關係,海記文具被迫於兩年前搬到現址的臨時小販市場。觀塘很多老街坊已經搬走,海記的生意現時只能靠熟客親臨這個閉門「市集」來維持。

沒有人流的市集

筆者到訪「市集」當日,發現的情景是店主多過客人,有部份店舖的招牌已經除下,只剩下吉舖。「當初大家搬入嚟嗰陣都好有期望,亦吸引咗啲新人入嚟做。但係過咗一排,你無班熟客支持真係好難做,嗰場嘅鋪位又細,走廊又窄,冷氣又唔夠,啲人點會入嚟幫襯?我就無所謂呀,係生意少咗好多,但係其他檔主好多都要養妻活兒,你話點算呢?」海叔指責市集負責人沒有用心去設計和營運這裡。見證著觀塘的變遷,老街坊海叔最懷念的始終是舊日的裕民坊。

薄利多銷

為什麼大家稱呼你為海叔?「我當年環境唔好,收入少,我阿叔喺北角春秧街開文具舖,就提議我喺觀塘開番間幫補吓。佢就同啲供應商講要喺觀塘開分店,分啲貨俾我們喺度賣。我呢間舖都喺借阿叔嗰名開。」憑藉真.海叔的提攜,海叔能夠以低一點的價錢直接向供應商取貨,觀塘街坊們亦因此而受惠。「呢支原子筆,我可以賣平過出面啲舖頭一、兩蚊,因為佢哋要向批發商攞貨,入貨價自然會貴啲。」

品質保證

「嚟咗呢邊開舖,啲生客唔明白點解有啲貨你賣得貴過出面。」海叔二話不說拿起一塊收在暗角的擦膠作示範。「你試吓擦就知,呢舊日本製嘅櫻花牌擦膠擦得特別乾淨!櫻花公司只係做大公司,好少俾批發商做零售。所以我都喺留番呢啲貨俾熟客,唔擺出嚟賣,費事俾其他人以為我sell野啦!」日本製vs.中國製,不用多講,相信勝負已分。

「做生意千祈唔好呃人,一定要賣正貨。」整個訪問過程中,海叔多番提及自己賣的一定是正貨。「喺呢到買嘅原子筆,一定可以番嚟配到筆芯。」生意之道,其實就是這樣簡單。


開業歷史 - 1976
業務 - 文具
地址 - 觀塘同仁街小販市場58號檔
電話 - 9498 6420











-----------------------------------
各位喜歡筆為人知的朋友,
請你like & follow我們的Facebook Page
給筆為人知一點支持和鼓勵。😃
-----------------------------------


沒有留言:

張貼留言