2017年10月5日 星期四

人情味米舖 成興泰米行

「呢架係用嚟『飛砂走石』嘅機囉!」德叔笑說,隨即把米嘩啦啦的倒進風米機裡。「以前啲米有砂,你睇吓呢邊啲雜質!啲人唔鐘意啲米污糟㗎,污糟佢哋唔鐘意食。」明知現在米廠的食米已去掉雜質,但德叔仍堅持用風米機再過濾一遍,讓客人食得更安心。

飛米轉芻

駕著鳳凰牌單車不慌不忙地穿梭馬路的十字路口,德叔把這部七、八十年代的專用搵食車停到樓下,把後座的米托在肩上,一步一腳印的登上沒有電梯的唐樓。「主要都係方便啲老友記街坊,佢哋有啲行路唔係咁方便,所以會打電話嚟落單要我送貨。」談到最開心的事,德叔就說能與街坊聊聊天,寒喧幾句,客人一句「你食咗飯未?」就已經很滿足。

米飯班主

成興泰在石硤尾邨屹立了四十多年,德叔是這間傳統米舖的第二代太子爺。德叔說,以前米店有專門的溝米師和送貨師傅,自從超市開始引入袋裝米後,「糴米」的人越來越少。以前為太子爺的德叔,每天只需要敲敲算盤,但現在則要身兼數職。其實溝米有如度身訂做一樣,因應客人的口味,新米和舊米混合的比例會有不同。「袋裝米根本無得比。」德叔說,新米較為軟身,加上少許舊米會更好吃。這些民間智慧近年得到一些中產客的青睞,有些更會周日專程開車到石硤尾找德叔取貨。

柴米油鹽

除了散裝米外,成興泰還有散裝油賣。散裝花生油主要來自非洲,其色澤比一般市面上的花生油較深色,而且味道更為香淳濃郁。「七十年代石油危機,啲人都驚通漲膨漲,驚銀紙唔值錢,即刻一窩蜂咁嚟排隊。」德叔憶及當年的難忘時刻。「年紀一大咗佢哋都去老人院就少咗幫襯,有啲老咗又過咗身,所以食米都食少咗。」全賴德叔對產品質量的保証,成興泰都一直有新的客人,讓米舖的營業額得以維持。


開業歷史  - 1972
業務  - 米行
地址  -  石硤尾邨19座地下107
電話 - 2779 1933










-----------------------------------
各位喜歡筆為人知的朋友,
請你like & follow我們的Facebook Page
給筆為人知一點支持和鼓勵。😃
-----------------------------------

沒有留言:

張貼留言