2017年9月25日 星期一

快將消失的手藝 祥記玻璃鏡器

位於北角的祥記玻璃鏡器,六十年代已經在渣華道這個位置經營,是該區僅存的傳統玻璃鏡舖。這殘舊不起眼的玻璃鏡舖跟對面30多層高的新樓盤形成強烈的對比,而你有否想過低調的祥記其實也曾有輝煌的歲月……

生意大不如前

「好多傢俬、餐檯、浴室鏡、鋁窗等等都係用玻璃做材料,以前家家戶戶都有需要搵玻璃舖訂做……」祥記負責人蔣小姐慨嘆地道出現在香港的玻璃業已近被淘汰。「依家香港就算起好多新樓我哋都唔會點受惠到,發展商會幫每一間新屋都做哂裝修,佢哋為咗慳成本都會交哂俾大陸啲廠做,然後再運落嚟裝。」蔣小姐苦笑地說。「如果有一、兩件玻璃打爛咗,我哋就有得執嚟做。」

行業式微

在訪問途中,碰巧師傅正在切割玻璃,然後再磨滑玻璃邊緣。師傅熟能生巧的手藝,是五十多年來努力的肯定。「玻璃業已經式微,無人入行。時代唔同喇,依家呢一代嘅香港人只係識投機投資,揀一啲唔使用氣力嘅工嚟做。」蔣小姐感慨地說。「做呢一行一定要跟師傅學先會識,無得速成。依家有好多人求其跟做裝修幾日就叫自己做師傅,接咗客嘅單做再算,咁樣做裝修真係好不顧後果。」

名畫的由來

筆者發現在舖內暗角處掛起一幅題為泰山日出的「名畫」,為何店主不把它掛在當眼處供大家欣賞?「講起嚟都覺得奇怪,呢件事都有成20年喇,當時有個客攞幅畫嚟鑲畫框,跟住又唔肯俾尾數,你唔俾錢,我當然唔俾貨啦!之後都仲有見到呢個客,同佢講話你幅畫仲喺到喎,佢當聽唔到你講野。」開店50多年,奇怪、走數、出古惑的客人蔣小姐見識不少。「有人試過話買兩件玻璃,俾咗少少訂,之後就嚟舖頭攞咗一件玻璃先,攞完第二件先找尾數,當然就梗係無啦。實情係佢只需要一件玻璃,諗住俾少少錢就買到,後尾見佢有幾次經過舖頭,頭耷耷就走咗,又係叫佢都唔應你。」

蔣小姐及其家人憑著他們的手藝,為香港築起無數個家庭。隨著時代的變遷,即使玻璃的需求還在,香港的玻璃業已幾近被國內廠家取締。行業的式微,即代表玻璃手藝將要面對被消失的命運。難道,我們只能像蔣小姐這樣說,「做一日和尚唸一日經」去面對?


開業歷史 - 1960年代
業務 - 玻璃
地址 - 北角渣華道15A地下
電話 -  2578 2712











-----------------------------------
各位喜歡筆為人知的朋友,
請你like & follow我們的Facebook Page
給筆為人知一點支持和鼓勵。😃
-----------------------------------

2 則留言:

  1. 你好,想修補有紀念價值的鏡(hand mirror 約 16cm X 12cm),請報價,請問怎樣可以將個鏡嘅圖畫傳給你?

    回覆刪除