2017年6月11日 星期日

永安街十五號 利來呢絨行

今天看到打著「保育」旗號而建的西港城,誰會記起昨天繁盛的花布街呢?利來呢絨行的陳伯二十多歲的時候離鄉別井,到永安街幫他的姑丈打理布行「聯大行」。當初陳伯由打掃抹地和做跑腿做起,到後來繼承布行,擴大至四間分店,到最後只剩下西港城的這一家。能夠與陳伯作一個短短四十分鐘的傾談,讓我們更了解這家見證著時代變遷的老店,以及洋服布料行業的盛衰……

勿忘初衷的經營之道

「做生意其實係很難嘅事,特別要做得長久,絕對唔係一朝一夕嘅事!做生意你一定有三本:第一,你要有本事。你由低層做起,到你依家可以做生意上嘅一買一賣,要有本事先可以學識所有嘢;第二就係你要有本錢,我哋以前做生意需要嘅本錢唔大,借錢講嘅係信用,有信用就可以喺呢行立足;最後就係你要有本心,唔好呃人,咁樣先至可以做得長遠!」

花布街的黃金時代

談及行業的輝煌歲月,陳伯憶述當年最難忘的事,就是他大婚之日,還要提早完成婚宴,晚上和夥計一起回店趕工出貨。「我結婚當晚要七點開頭圍先俾夥計食飯,因為嗰排生意好好,佢哋食飽之後仲要返去廠趕貨,當晚要交貨俾客人。」六、七十年代最興盛的布業,五十年後的今日因為社會需求減低而逐漸息微。「最唔捨得就係以前同我一齊出生入死嘅夥伴。老實講,你俾幾多人工佢哋都心甘命抵咁同你捱,捱大你啲仔女……就算係隔離店都係咁,我哋都係一齊捱大,行業嘅興衰唔同階層嘅同行都經歷過,只不過係我比較好運啫,大家都是咁樣起家。」

今日香港

「香港呢個年代已經無窮人。我嘅年代係用報紙嚟包飯,依家邊度仲有?依家有綜緩,你可以溫飽,大家都可以食個飯盒,唯一嘅分別係佢哋要實報實銷,而我就係自己用銀包錢去買唔使申請,所謂有錢無錢基本上大家過嘅生活無乜唔同,最多係我住嘅地方有啲人覺得可能比較舒適啲。」其實今時今日的香港人,已經算是衣食無憂。陳伯每天工作為的不是金錢,而是對生活態度的一種堅持,上一代努力為下一代而建立的美好生活。

樂天知命 知足常樂

「時代不同嘛,任何時代總有興衰!」陳伯笑說他做人十分樂觀。「點解要樂觀?我依家有兒、有女、有媳、有孫,佢哋都長大成人,安分做好佢地嘅事我唔使擔心就已經好開心喇……」


開業歷史 1952
業務 洋服布料
地址 上環德輔道中323號西港城2 8
電話 2544 3917








-----------------------------------
各位喜歡筆為人知的朋友,
請你like & follow我們的Facebook Page
給筆為人知一點支持和鼓勵。😃
-----------------------------------

沒有留言:

張貼留言