2017年8月20日 星期日

活在西環 關興記

當西營盤站開通後,西區的地段不再讓人覺得隔涉。區內的唐九樓、鹹魚欄、茶館和海味舖等,都保留著舊香港的氣息。走過第三街和正街的街角,你會看到這間有九十年歷史的老字號—關興記。

從第一街說起

「呢度約莫係二零年代左右開始,當年我老爺話佢十七歲同佢爸爸挑擔上街賣,之後喺大排檔做,跟住就入舖頭做。後來我問返我姑奶,原來最初都係喺第一街開始。」當時上一代的老人家沒有置業,店舖都是租的,若大廈遷拆的話樓下的店舖都要被迫遷。關興記於是由第一街搬到第二街,九零年代再遷至現在的第三間店舖經營至今。

轉型以維持

2000年開始,關興記便慢慢轉型,由原來只做荳品變成以荳品和雜貨兩類招徠街坊。「因為請人難啊,就算而家香港都係啦,好似你哋讀完書出嚟都唔會話走去做啲勞動嘅嘢,所以我哋就將腐乳嘅工場搬咗上大陸,跟住豆腐我哋就唔做喇,交俾元朗一間工場去做。」不如大型超市一般「以量取勝」,關興記不會囤貨,儘量為迎合街坊需求而彈性入貨。話雖有多個工場生產,但關興記依然保存著一般荳品店「前舖後廠」的格局,每天仍會磨新鮮的豆漿。

商標的故事

很多老顧客都知道,關興記是以觀音作註冊商標,而以宗教圖像為商標的品牌現在都較難得到政府通過,可見關興記歷史悠久。除了香港外,關興記亦有出口東南亞,當中以馬來西亞為最大的市場,全盛時期有二十家合作的貿易公司。

正因為老字號的原因,有幾家不法商家曾以「關興正記」冒充「關興記」,並肆意宣揚關興記停止出口的消息。「當時搞到我一張貨單都無,但我係一個唔認輸嘅人,於是我就日日搵馬來西亞領事館問,後來先知道當地以為我唔做,咁我就同當地報館聯絡登一段廣告,話我無第二個品牌同埋關興記依然有做出口,如需要接洽嘅就同我聯絡。之後我先至慢慢將馬來西亞嘅市場攞返番嚟。」

西環徐小鳳

「你今日見我著到咁靚,因為我今晚表演!」關太笑說。「今晚喺中山公園有個盤菜宴,咁啱有人叫我去唱,我咪唱囉!平日返工都唔會有時間,呢個都算係我一大興趣。」工作之餘,關太也會一展歌喉,亦曾有考獲過皇家舞蹈學會社交舞的証書,後因腰部受傷而停止跳舞,轉而教學烹飪,所以各行各業都有她的足跡,「西環徐小鳳」之名豈是浪得虛名。


開業歷史   1928
業務     
地址    西營盤第三街65號地下
電話   2549 8625









-----------------------------------
各位喜歡筆為人知的朋友,
請你like & follow我們的Facebook Page
給筆為人知一點支持和鼓勵。😃
-----------------------------------

沒有留言:

張貼留言