2017年8月23日 星期三

賣得鹹魚抵得渴 伍惠記

鹹魚,可算是見證著香港逐步邁向繁榮昌盛的印記。從前的香港人,很喜歡掛在嘴邊說「鹹魚送飯,咁就一餐喇!」。在西營盤梅芳街只此一家、唯一售賣鹹魚的伍惠記,店主伍國祥卻看著鹹魚舖逐一消失,「鹹魚欄」已變成了「海味街」。傳統的鹹魚業,就是靠伍生伍太每天在細小的綠色鐵皮檔默默地守護著。

昔日的鹹魚欄

剛才所指的「鹹魚欄」,正是「從前」的梅芳街。「以前呢條街係私家街,唔受政府監管,兩邊都係賣鹹魚嘅排檔。後來因為衛生嘅問題,政府就收番呢條街,俾消防車可以係有需要嗰陣入到嚟,仲將啲檔口排番去我依家嘅呢邊,我哋伍惠記就由街頭搬到依家喺中間嘅呢個檔口位。」檔主伍先生說。「伍惠就係我爸爸,佢七歲走難落嚟香港,做過執高爾夫球波、賣煙、補鞋,輾轉到咗梅芳街跟師傅學整鹹魚。」伍家的第二代也繼承了爸爸出色的醃鹹魚手藝,可是現在的梅芳街只剩下伍惠記一間專賣鹹魚的檔口,鹹魚欄已變得虛有其名。

鹹魚翻生?

「你醃鹹魚幾叻都無用,因為依家香港已經無魚俾你醃。」伍先生慨嘆地說。「以前我哋會去魚類統營處攞鹹鮮,然後再親手將每條鹹魚曬乾,要落幾多鹽,曬幾耐,全靠師傅嘅經驗和手藝。但係九七之後,全世界嘅水產開始越嚟越少,魚類統營處亦取消咗批發鹹鮮,所有嘅鹹魚已經喺外地醃好進口香港,我哋唯有轉營做買手,憑自己的經驗去揀靚嘅鹹魚返嚟賣。」經常聽老人家說現在的食物吃不到從前的美味,鹹魚相信是一個很好的例證。外地講求大量的公式化醃製,又怎可比得上伍惠記的家傳手藝呢?

鹹魚白菜也好好味

鹹魚分梅香和實肉兩種。伍太和我們分享鹹魚的最佳食法:「實肉鹹魚蒸出嚟無咩香味,好似食雞胸肉咁一片一片,講求食質感;梅香鹹魚無條魚嘅味都好唔同,馬友因為好香,所以最多人鐘意,適合用嚟蒸肉餅或者整XO醬。仲有呀,每一個水域啲魚嘅質地都有唔同,孟加拉啲肉實淨啲,而越南魚嘅肉比較淋身啲。」上一代的老人家才是鹹魚的忠實粉絲,據伍先生說,就算是年輕人來買鹹魚,背後的真正用家也是他們的父母或祖父母。「依家啲人成日話食鹹魚無益,又唔見食環處話唔俾我哋賣?世衛都叫大家唔好食醃製食物,但係幾多年青人食Parma Ham呀!」

「做生意其實唔難,做得好啲客自然會再嚟幫襯,所以一定要處理好每一條鹹魚,識得曬得靚!」面對著夕陽的鹹魚業,伍生伍太仍處之泰然,深信好的鹹魚也能覓得知音,鹹魚還是有機會會「翻生」的。


開業歷史 - 1940年代
業務 - 鹹魚
地址 - 西營盤梅芳街6號牌
電話 - 2548 1185









-----------------------------------
各位喜歡筆為人知的朋友,
請你like & follow我們的Facebook Page
給筆為人知一點支持和鼓勵。😃
-----------------------------------


沒有留言:

張貼留言